Honeywell Boeing 757
Jako součást Engineering Test Services (ETS) je oddělení letového provozu od 70. let důležitou součástí historie společnosti Honeywell. Tato skupina leteckých profesionálů se skládá z pilotů a mechaniků, jejichž primární funkcí je zajistit bezpečnost produktů společnosti Honeywell jejich testováním v celém rozsahu letových podmínek. Zajištění bezpečnosti výrobků může být velkým úsilím - to znamená nejen jejich testování, ale také pomoc při jejich navrhování, certifikaci a předvádění při zachování náležitého vybavení pro testování. “
Výše uvedený text pochází z úvodu týmu Flight Test Operations, který napsala Jodiane Jones. Z mého pohledu hraje toto oddělení klíčovou roli při vývoji a testování produktů Honeywellu.
Stavba modelů je mým koníčkem od 10. let a stále hledám zajímavá letadla se zajímavou historií.
Můj nápad postavit testovací postel Honeywell 757 přišel, když mě můj přítel Václav Suchanek odkázal na Helmutha Eggelinga, Iana Bella a Josepha Duvala z týmu pro letové zkoušky. Stali jsme se přáteli a začal jsem klást otázky ohledně modelu 757. Když bylo vše připraveno, začal jsem s modelem. Použil jsem 1/144 Minicraft Boeing 757.
Pylon jsem si sám vyrobil z plastu, aby co nejlépe reprodukoval tvar. Když byl pylon dokončen, proběhlo zkušební přizpůsobení k trupu a byly přidány některé podrobnosti, jako jsou zesílení trupu, aby byla instalace realistická. Další dokončovací práce na modelu pak již byly celkem snadné.
Barvení jsem zahájil základním nástřikem abych odhalil případné nerovnosti.Ty lze snadno odstranit a znovu nastříkat, dokud nebude výsledek uspokojivý. Poté byl nanesen bílý základ. Po zaschnutí nastal čas zamaskovat chodníky křídla a nastříkat je tmavě šedě. Vedle výfuku motoru a APU jsou náběžné hrany křídel nastříkány metalickou barvou Alclad II. V technologické pauze jsem trávil čas na počítači a vytvářel realistické obtisky v Corel Draw. To mi umožnilo vytvořit je velmi podrobně. Jakmile byly barvy suché, nasl jsem lesklý lak před obtisky.Po zaschnutí jsem provedl druhý nátěr, abych obtisky ochránil před stržením.
Když bylo vše hotové, mohla začít finální sestavení.. Jako poslední detail jsem použil 0,3 mm drát k vytvoření realistických Pitotových trubic. Model je umístěn v rámu se základními popiskami.
O webu dopravaky.cz
Spolek DOPRAVÁKY.CZ je zájmovou, dobrovolnou, sportovní a nepolitickou organizací slučující zájemce, příznivce a modeláře dopravních, transportních a dalších civilních letadel různých výrobců i doby vzniku.
Zjistit více